Aquasprite Theme Demo

Kematianku semakin hampir

23 March 2009 , Posted by Syaheed at Monday, March 23, 2009

Salam Optimis,

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang masih memberi ruang dan nikmat untuk aku khususnya dan kepada kita semua untuk terus hidup di dunia ini bagi meneruskan amalan kebaikan sebagai bekalan untuk bertemuNya nanti..Syukur juga di panjatkan kepadaNya kerana umurku kini telah genap 22 tahun pd 22 Mac (semalam).

Terima Kasih kepada semua sahabat,rakan dan teman yang telah menghantar mesej memberi kan ucapan dan doa sempena hari lahirku ini.suka untuk saya kongsikan di sini beberapa mesej yang sempat saya salin (tak sempat nak salin semua kerana mesej terpaksa di delete segera kerana inbox sangat penuh semalam.huhu)sangat terharu.

“Salam shahidat, selamat hari lahir..moga dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki selalu,blaja rajin2 deh=)”-0136287***

“selamat ulang tahun shidat.moga menjadi assistant IPM yang lagi terbaik & terhebat.Hidup IPM:) -0172135***

“Salam juang adikku.smg sentiasa di bawah bimbinganNya & istiqamah dalam perjuangan.Sanah Helwah” -0148071***

“Hmm,tok reti nok oyak gapo..juz nok ucap Selamat Hari Lahir” -0132505***

“Salam.kak,selamat hari Lahir..moga kak terus thabat.sayang akak:) – 0134769***

“Untuk sahabat yang disayangi..Ya Allah,insan ini bungaku.tanpanya tiada seri dunia.Insan ini maduku,penawar banyak perkaraInsan ini guruku,mendidik dgn penuh mesra.Kucintai insan ini kerana dia memebawaku kepada CINTAMU.Jgn KAU biarkan dia sendirian dalam dunia,di alam barzakh bahkan di akhirat..(^-^)sanah helwah. -0132508***

“Perfectionist consist not in doing extraordinary things,but in doing things extraordinarily well.HEPI BIRTHDAY 2 AN EXTRAORDINARY PERSON!may Allah shower you wif His Blessings till d hereafter.Barakallahufiki” -0139938***

“Salam dik,Selamat Hari Lahir..tak tahu nak ucap apa dah.hehe.”-kak muakhahku

Dan banyak lagi mesej dlm inbox hp ni.dah tak larat nak taip kat sini.hehe.terima kasih sekali lagi kepada semua yang telah menghantar mesej dan yang telah bagi hadiah kepadaku.Tuhan saja mampu membalas jasa kalian semua.Terharu sungguh2 terutama apabila dapat ucapan dari seorang sahabat yang amat ku sayangi.

Nak kongsi satu cerita sempena hari lahirku ni.Petang semalam,saya call mak,saja nak ingatkan tentang hari lahirku ni.

“Assalamualaikum..mi sehat?dok wak gapo tu?”

“Wa’alaikumussalam.mi baru sudoh make nasi.Ida sehat?”

“alhamdulillah,ida sehat sokmo..hehe..mi,hari ni hari lahir ida,mi ingat dok?”

“hooo,mi lupo sungguh..Selamat Hari Lahir Ida..semoga pangje umo,muroh rezki..kalu Da ada rumoh loni,mi nak blanjo make male ni..hehe”

“timo kaceh..bleh2..nati Ida balik mi blanjo deh.Yea!..Mi,sempena hari lahir Ida ni,Ida nak ucap timo kaceh la sebab Mi telah bersusoh payoh melahirkan Ida dan membesarkan Ida sapa Ida jadi manusia sempurna hari ni.Kalu dok gak,Ida tak dok la kat dunio ni.Terima kaceh Mi deh”

“hoo..samo2..” –time ni saya dengar suara umi saya sedikit berubah.mungkin dia sedikit terharu .Allahuakbar.rasa macam nak peluk jah Umi time tue.tapi apakan daya..huhu..

Telefon bertukar tangan kepada Abah pula.Ucapan yang sama ku ucapkan kepada abah.dan saya juga dapat rasakan abah juga terharu..begitulah ibu bapa kita..betapa rindunya mereka kepada kita.Kepada sahabat-sahabat pembaca yang masih ada ibu bapa di kampong,telefonlah mereka bertanya khabar.mereka sememangnya sangat rindukan kita..kepada Umi & Abah,kalian memang best dan insan terbaik bagiku!

Allahuakbar.Seiring dengan bertambahnya umurku ini,maka amalan pun patut ditambah.moga2 ku mampu mencapai gelaran ‘ABIDAH ‘ULYA walaupun ku tahu diri ini begitu hina dan penuh dengan kelemahan.Ya Allah,bantulah aku .Janganlah Kau biarkan diri ini melakukan sesuatu tanpa bimbinganMu walau sesaat sekalipun..

Dengan bertambahnya usiaku maka saat & detik kematianku juga semakin hampir. Semoga ku mampu menjadi insan yang berbakti kepada masyarakat semampu dayaku yang boleh sebagai amal jariah dan bekalan untuk bertemuNya nanti.amenn.

p/s : terima kasih sekali lagi yang telah memberikan hadiah:)

~Berjuang,berjuang & terus berjuang~

Currently have 2 comments:

  1. Unknown says:

    Jadikan hari ini utk penentu hari esok dan hari semalam muhasabah utk hari ini..selamat pnjg umur dan murah rezki..

  1. Anonymous says:

    adik..
    selamat hari lahir
    'eid milad sa'id..sanah helwah 22.
    teruskan perjuangan...smg Allah sm2 thabatkan hati kita di jalan ini...