Aquasprite Theme Demo

Aku Cinta Padamu

09 March 2009 , Posted by Syaheed at Monday, March 09, 2009

Ya!aku tak malu untuk menyatakan cintaku padamu.biarlah apa kata orang, cinta dan sayangku akan sentiasa padamu.Kalau selalunya pasangan kekasih berani mengatakan 'lautan api sanggup ku redahi demimu' ,maka aku juga berani untuk mengatakan 'lautan kepayahan dan kesusahan sanggup ku redahi demi meneruskan perjuanganmu,Ya Rasulullah'

Kita senang mengatakan kita sangat sayang seseorang itu, tapi kita jarang membuktikan dan menzahirkan sayang itu..kita mudah mengatakan 'saya sayang mak & ayah' saya, betul ke?buktikan!kalau betul anda sayang, tahukah anda berapa helai semuanya uban di kepala mak anda sekarang??

Sahabat-sahabat,
Tahukah anda bahawa sahabat Nabi ni, betapa sayangnya mereka kepada baginda,semua jenis benda dan perkara yang ada dan berlaku pada Nabi, mereka amik tahu hatta jumlah helaian uban sekalipun.Sahabt-sahabat Nabi ni akan berebut untuk mengetahui semua perkara tentang nabi..Allahuakbar,cintanya mereka pada Nabi.Kita bagaimana?Saya nak bawa satu kisah di zaman Rasulullah dimana ada seorang perempuan ni, suami dan sedara-sedara dia baru pulang dari medan perang, perkara pertama yang disoal oleh perempuan ni ialah bagaimana dgn keselamatan Nabi.Kalau kita,mesti kita tanya dan tgk keadaan suami kita dulu kan?Nak kata sayangnya perempuan ni terhadap Nabi,hati dia tak tenang dan tenteram memikirkan keselamatan Nabi di medan perang.Kita bagaimana?

Bercerita juga tentang kisah Nabi ni,saya juga ingin berkongsi tentang satu kisah yang memang dekat dengan saya.Ada seorang senior saya ni,satu Universiti dengan saya,akak ni dalam seminggu tu mesti dia akan nangis.Sahabat-sahabat sekeliling ni pelik.Kalau tanya kenapa menangis,akak ni cakap tak ada apa-apa.Sampailah satu masa tu,sahabat karib akak ni bertanya kepada dia, akak ni jawab, dia menangis setiap minggu kerana teringat dan rindu sangat kepada Rasulullah..Allahuakbar..Saya begitu terkesan mendengar jawapan akak tu..dan sememangnya Cinta akak tu tak bertepuk sebelah tangan.Pada satu malam, akak tu bermimpi bertemu dengan Rasulullah..indahnya ya Allah..bertuahnya kakak tu.Tak inginkah kita jadi macam akak tu?Tepuk dada tanya iman..

Ya Rasulullah kekasih Allah,rindunya aku kepadamu.rindunya untuk bertemu denganmu.moga-moga aku termasuk dalam kalangan umatmu yang mendapat syafaat di akhirat nanti.amen

p/s : Salam Maulidul Rasul dari nurjannah untuk semua pembaca.Disini disertakan lirik lagu PEmergianmu dari INTEAM.sama-sama kita menghayatinya.

~Berjuang,berjuang & terus berjuang~

Kau masih tersenyum mengubat lara
Selindung derita yang kau rasa
Senyuman yang mententeramkan
Setiap insan yang kebimbangan

Hakikatnya, tak tertanggung lagi derita
Di pangkuan isterimu Humaira?
Menunggu saat ketikanya
Diangkat rohmu bertemu Yang Esa

Tangan dicelup di bejana air
Kau sapu di muka mengurangkan pedih
Beralun zikir menutur kasih
Pada umat dan akhirat

Dan tibalah waktu ajal bertamu
Penuh ketenangan jiwamu berlalu
Linangan air mata syahdu
Iringi pemergianmu

Oh sukarnya untuk umat menerima
Bahkan payah untuk Umar mempercaya
Tetapi iman merelakan jua
Bahawa manusia ?kan mati akhirnya

Tak terlafaz kata mengungkap hiba
Gerhanalah seluruh semesta
Walaupun kau telah tiada
Bersemarak cintamu selamanya

Ya Rasulallah
Kau tinggalkan kami warisan yang abadi
Dan bersaksilah sesungguhnya
Kami merinduimu

Senilagu : Frizdan Senikata : Frizdan Hakcipta : Inteam Records Sdn. Bhd.

Currently have 0 comments: