Aquasprite Theme Demo

Nikmatnya Cinta

03 March 2009 , Posted by Syaheed at Tuesday, March 03, 2009

“Abang! Kenapa tak reply mesej ayang? ” Tanya si perempuan kepada pasangannya dengan nada merajuk.

“ Awak ni selalu buat endah tak endah je bila kita panggil awak tau.Awak dah tak sayang saya ker?” rajuk si kekasih kepada pasangannya.

Macam-macam lagi la kerenah orang bercinta ni.Bak kata sape ntah “ cinta ni memang buta”..bukan setakat buta, tuli lagi..ore klate kato “ buto tuli”.hehe..yerla, kalau dah bercinta tu, bukan setakat dah tak nampak orang lain, nasihat orang pun dah tak nak dengar..yang betul dan dipuja masa tu hanyalah pasangannya..

Berbalik kepada cinta, memang nikmat bila kita dah kecapi rasa cinta ni.Agak-agak la apa perasaan anda bilamana kekasih anda tak jawab panggilan anda?Apa anda rasa kalau tak jumpa pasangan anda dalam sehari?..hmm,mesti sedih kan..kalau kekasih kita tak reply satu mesej pun kita mesti merajuk kan?

Agak2 kalau kita sayang kat seseorang tu, mesti kita hafal semua dia punya biodata kan. Mesti kita nak ambil tahu semua perkara yang dia buat..Ya! itulah kuasa kasih sayang.

Sahabat-sahabat,

Pernahkah kita terfikir betapa merajuknya Allah bilamana panggilanNya ( azan ) kita tak jawab??rindunya Allah kepada hambaNYa sehingga dalam sehari Allah nak jumpa kita 5kali.Kita??betapa angkuh dan sombongnya kita kerana menangguh panggilanNya.bukan setakat tangguh, kadang-kadang kita tak jawab langsung panggilanNYA..sayu rasa hati ketika menulis artikel ni.rasa kerdilnya diri kepada pencipta.rasa malu yang teramat sangat. Apa hebatnya kita sampai panggilan KEKASIH pun kita buat-buat tak tahu.sedangkan KEKASIH ni begitu menyayangi kita. Sayangnya Allah kepada kita dengan memberi nikmat IMAN & ISLAM.sayangnya Allah kepada kita dengan memberi bekalan oksigen yang tak pernah henti walau sesaat sekalipun.sayangnya Allah kepada kita dengan menjadi Pendengar setia bila-bila masa sahaja kita ingin luahkan masalah & bebanan kita.Tinggi & hebatnya sayang Allah kepada kita..apa balasan terhadap semua pemberian KEKASIH kita??

Sahabat-sahabat,

Hati hanya satu. Pilihlah cinta yang sejati. Cintailah Allah, insyaAllah cinta manusia yang mencintai Allah akan datang bila tiba masanya nanti.Janganlah menagih cinta manusia sehingga kita terlupa cinta kita kepada yang TErAGUNG.sama-sama kita muhasabah diri.moga-moga kita tergolong dalam golongan kekasih Allah di SANA nanti.amen..suka untuk saya kongsikan lirik lagu TAUBAT SEORANG HAMBA..hayatilah lagu ini yang begitu menusuk kalbu.moga-moga dengan lagu ini hati kita dapat menghadirkan rasa CINTA kepadaNYA kerana betapa NIKMATNYA CINTA.barakallahu fikunna:)

TAUBAT SEORANG HAMBA

Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
Oh Tuhan Maha Kuasa,
Terima taubat hamba berdosa...

Ku akui kelemahan diri,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x.....
Taubatku ini.....

Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,
Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x...
Taubatku ini...
Di hamparan ini ku meminta moga taubatku diterima...

~Berjuang,berjuang & terus berjuang~

Currently have 0 comments: