Aquasprite Theme Demo

Rindunya pada bumi Maahad

21 March 2009 , Posted by Syaheed at Saturday, March 21, 2009


Salam Optimis,

Mungkin belum terlambat untuk saya ucapkan tahniah kepada juniorku, Nik Nur Madiha atas kejayaan besar beliau dalam SPM 2008. Sumber pertama tentang khabar berita tentang kejayaan Madiha ni telah saya ketahui melalui mesej dari seorang sahabat. Terima kasih sahabat.Hanya ucapan Alhamdulillah mampu ku ungkap pada waktu itu..Berita mengenai adik madiha ni hampir setiap hari ku dengar dan baca melalui berita & akhbar. Keadaan ni menyebabkan saya begitu sayu kerana terkenangkan sekolah yang meninggalkan banyak pengalaman yang tak akan di peroleh di tempat yang lain.

Kalau kak muakhahku bangga dgn bumi waqafannya, maka saya juga berbangga dengan bumi Maahad tempat lahirnya ulama2 hebat pada hari ini..Apa yang lebih penting , hebatnya Maahad ini adalah kerana keikhlasan guru-gurunya yang tak pernah jemu mendidik dan mentarbiyah kami menjadi pelajar yang berguna kepada agama.

Antara nama-nama pelajar yang telah mengharumkan nama Maahad ialah Kak Hafilah Musa ( isteri ust.Hasnizol),pelajar terbaik kebangsaan SPM 1996 yang kini melanjutkan pengajian peringkat doktor falsafah di Australia.Adik Fatimah Mokhtar,pelajar terbaik kebangsaan SPM 2007 dan terbaru adik madiha.Tahniah untuk semua!

Secara peribadi, saya begitu terhutang budi kepada cikgu BM form 2 saya, Cikgu Nik Abdul Rahman. Beliau bukan hanya sekadar guru BM, tapi beliau juga adalah seperti ustaz dan guru IT kepada saya. Masa form 2, dialah orang pertama yang mengajar saya guna Microsoft Publisher untuk kami terbitkan Buletin Tarbiyah ( bulletin mingguan Maahad ). Bermula dari situlah saya mula meminati dan celik computer. Dan sehingga hari ini, saya sering mendapat tugas dalam bidang penerbitan risalah. Mungkin kalau bukan kerana usaha dan tunjuk ajar beliau, saya tak tahu bermain dengan teknologi yang ada sekarang.TERIMA KASIH CIKGU NIK!

Rindunya pada Maahad! Suka untuk saya kongsikan dengan sahabat-sahabat pembaca, maahad ni terkenal dengan buminya yang hijau. Hijaunya bukan kerana kuat PAS, tapi kerana tanah dan persekitarannya dikelilingi pokok2 yang rendang. Kalau tengok padang Maahad sangat menenangkan. Saya masa kat sekolah dulu, time petang2 pukul 6 tu, saya suka pergi ke padang sekolah dan baring di situ untuk tenangkan fikiran ( berani buat kerana sekolah kami semua perempuan .hehe).arghh,rindunya..huhu

Kepada cikgu, ustaz & ustazah MMP : cikgu Razali ( Papa Li ),cikgu Azimah ( warden asrama), Ust Harun ( Guru Penasihat Badan Dakwah), Ustazah Syamsiah,CIkgu Haliza ( Ketua guru Disiplin),ust Matnor, Ust Hamzah, Ust Baha, Ustz Sakinah, Cikgu Murni, Teacher Aziah, Ustz Khadijah ( ustazah paling di takuti kerana kegarangan & ketegasannya),dan semua guru-guru ( dah tak ingat semua nama-nama dek kerana usiaku makin bertambah..hehe ), terima kasih cikgu atas segala tunjuk ajar yang telah diberikan.Tanpa kalian, mungkin saya tak mampu berdiri seperti pada hari ini.Minta maaf kerana tak mampu untuk sentiasa menziarahi bumi maahad.InsyaAllah,jika berkesempatan akan saya dan sahabat-sahabat yang lain menjejakkan kaki kami ke bumi Maahad yang sentiasa dirindui.

Anda nak kenal dan tahu lebih lanjut tentang maahad? Layarilah laman web rasmi MMP di SINI.

[ Bangunan Asrama]

[ Bangunan Aliran Sains dan kawasan perhimpunan]

[ YB Nik Amar bersama guru, Ibubapa dan Pelajar Cemerlang]

p/s : Rindu pada semua rakan-rakan batch SPM 2004. Dimanakah kalian semua?

~Berjuang,berjuang & terus berjuang~

Currently have 2 comments:

  1. Anonymous says:

    waaa..rindunyer kt maahad...bumi yang penuh dgn kenangan..
    teringat kt cikgu nik..kt mana ye dia skg??gua musang lagi

  1. Syaheed says:

    salam kak..a'ah..cikgu nik kat gua musang lagi..nnt kita turun sekolah sama2 deh kak:)