Aquasprite Theme Demo

Peluru Pertama dari Najib

04 April 2009 , Posted by Syaheed at Saturday, April 04, 2009


Salam Optimis,

Sebenarnya saya sedang mengulangkaji pelajaran untuk exam 2nd paper esok..saja take 5 sekejap untuk tangan yang dah penat menulis ni berehat .Jadi,saya ambil kesempatan rehat ni untuk mencoret sedikit pandangan peribadi tentang situasi politik Negara waktu ini yang saya kira semakin panas. Amat rugi bagi sesiapa yang tidak ambil peduli.

Yeah!Najib dah lancarkan peluru pertamanya setelah tak sampai 24jam menjadi PM..Ucapan Dasar yang di baca oleh Najib ini ( boleh rujuk di mana-mana akhbar online )bagi saya sedap telinga mendengar, sejuk mata memandang dan tenang hati menerima. Sedikit pandangan peribadi, sekilas mata saya membaca Ucapan Dasar ( UD ) Najib ini, memang terasa Malaysia akan berwajah Baru di bawah pemerintahan beliau nanti. Mungkin sinar baru akan menjelma. Tapi inilah medan politik. Bukan politik namanya kalau tanpa strategi .Dan inilah strategi muqaddimah yang hebat dari Najib sebagai mengambil hati rakyat yang selama ini begitu kecewa dengan prestasi UMNO..Saya tertarik dengan salah satu ayat dalam UD beliau “saya menyedari bahawa sekarang adalah masa yang cukup mencabar bagi setiap warga. Saya komited memastikan kepimpinan terus berdiri teguh bagi menghadapi krisis ekonomi yang kini melanda seluruh dunia termasuk di negara kita. Saya akan tetap berpegang kepada iltizam untuk memenuhi keperluan, kepentingan dan aspirasi setiap warga Malaysia “..Tema yang di bawa oleh Najib pada tenure kepimpinan beliau ialah : Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan..

Saya kira dengan pembaharuan dan pengumuman drastik yang dilakukan oleh Najib ini ( penarikan balik larangan penerbitan 2 akhbar pembangkang & pembebasan 13 tahanan ISA ),akan merancakkan lagi kempen pilihan raya kecil di 3 buah negeri sekaligus akan mempengaruhi pengundi..

Najib telah pun melancarkan pelurunya..Bagaimana strategi PAS dan PR selepas ini?..dengar-dengar Anwar akan membongkarkan satu rahsia besar tentang Najib. Kita tunggu dan lihat esok..

Melihatkan keadaan politik dalam UMNO menuju Transformasi,mungkin PAS perlu lebih aktif dan agresif mengatur strategi kerana musuh semakin hari semakin ligat mengatur dan menyerang..teringat filem RedCliff,watak yang dipegang oleh Zhu Liang-seorang yang berfikiran jauh dan otak geliga dalam mengatur strategi..Zhu Liang ni dalam keadaan apa sekalipun beliau tenang menghadapinya.Saya memang suspek respek watak Zhu Liang ni.Teringin nak jadi macam dia.huhu..InsyaAllah,bila minat dah ada, hanya perlukan usaha dan bimbingan dari sifu yang berkaliber ( dalam proses mencari )..

Apa pendapat anda tentang situasi politik sekarang ini?Ruangan komentar dan diskusi di buka seluasnya..wassalam

~Berjuang,berjuang & terus berjuang~

Currently have 0 comments: