Aquasprite Theme Demo

Akhirnya.....

01 April 2009 , Posted by Syaheed at Wednesday, April 01, 2009


Salam Optimis,

Apa khabar anda semua?Mungkin ini kali pertama bagi saya untuk berkongsi dengan pembaca sekalian tentang kursus yang saya ambil di UIA, iaitu Bachelor of Quantity Surveying (Ukur Bahan).Alhamdulillah, petang tadi saya baru sahaja selesai pembentangan portfolio akhir semester setelah bertungkus lumus bermukim selama lebih kurang seminggu di studio. Terima kasih di ucapkan kepada semua ahli kumpulan : Naim,Aiman,Nabil,Pipah,Siti,Wana,Fiza,Yan & Wani kerana kerjasama dan usaha kalian untuk menyiapkan dan menjayakan portfolio kita..

Sedikit perkongsian tentang pembentangan portfolio ini, kami diberi tajuk tentang “Sewerage Treatment Plant “ iaitu tentang Loji Pembersihan. Pembentangan ini meliputi kepada 4 bahagian iatu : Specification, Construction Technology, Measurement & Estimating..8 lagi tajuk portfolio yang telah dibentangkan oleh 8 kumpulan lain ialah mengenai ; Roadwork , Sewerage Reticulation System,Landscape, Culvert,Fencing,Sport & Facilities & Water Reticulation. Tahniah kepada semua pelajar QS 2nd year!

Terima Kasih juga di ucapkan kepada Panel Penilai iatu Dato’ Zakaria & Prof Hasyim atas nasihat & perkongsian kalian yang sangat berguna untuk kami sebagai pelajar bagi menghadapi kerjaya QS ni yang penuh dengan cabaran & dugaan di luar sana..Antara nasihat Dato’ adalah “sebagai QS, kita kena berlaku adil & amanah dalam setiap pengiraan yang kita lakukan.Kita juga kena buat pengiraan yang balance di antara client dan kontraktor..Berlaku amanahlah pada diri sendiri..Anda beruntung kerana belajar dalam bidang ni. We master with all part of the construction. Kita tahu asas design,kita tahu bidang M&E. kita belajar undang-undang ,kita belajar ekonomi dan boleh kata semua bidang la kita belajar dan mahir. You should proud to be QS.Bidang kerja QS ni luas.”..itulah antara kata-kata Dato’ yang ku ingat.

[ Group kami sedang present ]

Kepada semua sahabat-sahabat classmate QS, potfolio dah tamat, hanya menanti praktikal tahun hadapan yang ku rasa agak mencabar.huhu..takut pun ada..uwaa..moga-moga ku dapat hadapi hari-hari yang mendatang dalam bidang yang ku pilih ini dengan mudah dan senantiasa mendapat pertolongan dariNYA.amen.

[ Board dari group Fencing ]

[ Board dari Group Roadwork ]

[ Board dari Group Landscape ]

[ Group penulis :) ]


~ Berjuang,berjuang & terus berjuang~

Currently have 2 comments:

  1. Anonymous says:

    ya.. akhirnya shaheed.... :) alhamdulillah...
    baguih2!!! comey2 blaka grup STP eh............. so......... CHOCOLATE!! hehe!!!!

  1. Syaheed says:

    alhamdulillah..berkat usaha semua ahli grup:)tq