Aquasprite Theme Demo

Apabila NAJIB menjadi PM

03 April 2009 , Posted by Syaheed at Friday, April 03, 2009


Salam Optimis,

Hari ini genaplah teori RAHMAN setelah majlis angkat sumpah NAJIB sebagai PM ke-6 Malaysia jam 11.00 pagi tadi di Istana Negara..setelah tamatnya teori RAHMAN ini,maka akan berakhirlah riwayat UMNO sedikit masa nanti. Amenn..Teori RAHMAN ini bukanlah sesuatu yang rigid dalam memilih PM di Malaysia ini,tetapi semua ni berlaku secara kebetulan..mungkin A untuk Abdullah tu sepatutnya di isi oleh Anwar,tetapi apalah sangat yang ada pada teori..

Jika kita fikir secara lebih kritis & kreatif, andai teori RAHMAN ini sesuai & sepadan ketika zaman UMNO memerintah Malaysia,maka selepas NAJIB menjadi PM,mungkin selepas ini pemerintahan Negara akan beralih kepada PR dalam PRU 13 yang akan datang..amen..atau mungkin PR bakal mencipta hatrik bilamana 3 pilihan raya kecil nanti di sapu bersih sekaligus membuktikan rakyat sangat memerlukan perubahan pemerintahan yang drastik..agak-agak perkataan apa pula yang akan dijadikan teori? Adakah mungkin teori ANWAR = Anwar, Nizar …….Wallahu’alamubissowab..

Setelah rasminya Najib sebagai PM ke-6 pada hari ini,maka tercapailah impian Najib selama ini. Jika selama ini Che Det aktif menjadi pengkritik ketika zaman Pak Lah,maka sekarang beliau kembali ke gelanggang untuk berganding bahu dengan sekutunya,Najib..Maka tidak hairanlah Che Det begitu bersemangat turun berkempen bagi calon BN bagi membantu Najib memperoleh kemenangan pertamanya setelah bergelar PM.

Andaian saya, naiknya Najib sebagai PM ni, maka bermulalah pemerintahan diktator bersama gandingan mantapnya,Che Det. Naiknya Najib sebagai PM, maka akan penuhlah ISA nanti dgn pejuang2 politik yang tak sebulu dengannya. Kes Altantuya pula mungkin akan berkubur begitu sahaja..apa akan jadi pada rakyat Malaysia nanti? Gejala sosial makin meruncing, ekonomi juga semakin gawat, akhlak pula makin terhakis , maka dimana letaknya Islam ketika itu?

Andai PR mendapat perhatian penuh di hati rakyat, sudah bersediakah PAS untuk memerintah Negara?Apakah strategi dan persediaan kita sudah cukup mantap dan sempurna bagi menggalas misi yang BERAT ini?

Ayuh pejuang agama, teruskan berjuang & berjuang.Moga Islam kan bersinar terang ke seluruh pelusuk dunia.Allahuakbar!


* Penulis sedang tercari-cari buku yang dapat mengasah minda penulis untuk berfikir.Sebelum ini banyak membaca buku genre motivasi. Sekadar ingin mempelbagaikan genre pembacaan.Anda ada cadangan buku yang sesuai?

Currently have 0 comments: