Aquasprite Theme Demo

Mengenal Potensi Diri & Kekuatan

10 March 2010 , Posted by Syaheed at Wednesday, March 10, 2010


Assalamualaikum warahmatullah

Saudara-I

Kali ini program CASIC hadir ke UIA, Gombak Insha-Allah pada
13-14 Mac 2010. Banyak perkara menarik akan dibincangkan kali
ini, terutama dalam kita melihat potensi diri dalam perspektif
dua kalimah syahadah dan bagaimana membina kejayaan dengan surah
al-Fatihah.

http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=361868501666&ref=ts

Malam tadi saya berkongsi dengan guru dan pelajar di SMA Batang
Padang, Bidor Perak. Saya kongsikan bahawa rahsia kekuatan orang
terdahulu adalah disebabkan dua kalimah syahadah mereka bukan
sahaja diujar di mulut (fizikal), tetapi mereka faham (intelek)
dan lantas dihayati dalam solat dan luar solat (emosi) agar mampu
melonjakkan keimanan mereka. Saya berkongsi sedikit teknik
bagaimana hal ini dapat dikaitkan dengan kehidupan seharian agar
amal kita menjadi amal taqwa dan diterima Allah insha-allah.

Saya akan berkongsi lebih lagi berkaitan hal ini di UIA nanti
insha-allah. Ada yang bertanya apa perspektif dalam al-Quran
tentang The Secret (sebuah idea dari Barat). Saya tidak dapat
menjawabnya sekarang. Namun saya pasti akan berkongsi hal ini di
UIA nanti. Ia amat diperlukan jika kita ingin mengecap kejayaan
dengan formula dari Ilahi.

Salam sukses

P/S Kalau Saudara-I sudah menghadiri CASIC sebelum ini, saya
jemput hadir lagi kerana banyak perkara baru untuk meluaskan
perspektif dan cara pandang kita dalam hidup

PP/S Jangan lupa untuk beritahu kawan kalau perkara ini baik
untuk mereka :)

http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=361868501666&ref=ts

Dari meja,
Encik Fazrul
Trainer CASIC with Al-Fatihah


~BERANI GAGAL UNTUK BERJAYA~

Currently have 1 comments:

  1. rika says:

    mudah2an bisa lebih memahami n menegmbangkan potensi diri