Aquasprite Theme Demo

No Topic..

22 October 2008 , Posted by Syaheed at Wednesday, October 22, 2008

Salam Optimis

Alhamdulillah,hari nie, NurIslam rasa sangat bahagia..bangun dari tidur rasa kosong jer hati & minda.tenang..dah malas dah nak pikir mende2 yang boleh melemahkan diri aku sendiri..let it gone..firman Allah dalam surah ath-Thalaq : 7 yang bermaksud: “ ..Allah kelak akan memberikan kelapangan setelah kesempitan.”. Saya amik sedikit kata-kata dari Dr.’Aidh Abdullah AlQarni yang mengatakan bahawa orang cerdik akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Macam mana tue??..kalau dah rugi,rugila kan.mana dapat untung plak..no3x..ada caranya..

Ok.Sebagai contoh, kalau kita tengok, di zaman rasullullah SAW di mana waktu baginda di usir dari mekah, baginda membuat keputusan untuk tinggal di madinah dan di sana baginda berjaya membangunkan madinah menjadi sebuah Negara yang sangat hebat dan menjadi sebutan sejarah sehingga hari ini..ok,contoh lain, seperti Ibnu Taimiyah yang pernah dipenjara, tetapi hasil dari berada di penjara itulah Ibnu Taimiyah berjaya menghasilkan banyak karya-karya agung..hebat kan?

Begitulah hidup kita seharian, once kita ditimpa musibah atau masalah, pandanglah dari sudut positif.Jika orang memberi kita air yang masam, kita perlu menambah sedikit gula agar rasanya bertukar manis. “ ..boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu..”-AlBaqarah: 216 . dan aku?moga peristiwa yang menimpa aku nie menjadikan aku insan yang lebih tabah,lebih berdikari dan menjadi insan yang hebat.insyaAllah.Syukur padaMU.tq

Ya!semoga segala kejadian yang terjadi ni hasilnya nanti adalah yang terbaik untuk diriku..Ya Allah,lapangkanlah & tenangkanlah hatiku setenang air di laut..Jadikanlah aku lupa tentang peristiwa pahit yang menimpaku dan semoga ia menjadi iktibar untuku di masa hadapan..Jika aku yang bersalah,KAU ampunilah aku.dan KAU limpahkanlah rahmat dan kasih sayangMU terhadap orang-orang yang hebat disekelilingku..dan KAU lembutkanlah hatiku,hati sahabat-sahabatku juga hati lawanku..Shahidat,banyakkan bersabar.biar orang tak pandang kita.tapi yang penting, kita kena yakin yang Allah sentiasa melihat dan mengetahui apa amalan yang kita buat..pedulikan orang lain.be yourself..be strong!!

~Berkorban,Berjuang & terus Berjuang~

Currently have 0 comments: