Aquasprite Theme Demo

GEram!GEram!Geram!!

11 November 2008 , Posted by Syaheed at Tuesday, November 11, 2008

Allahuakbar!Allahuakbar!Allahuakbar

Pagi-pagi lagi saya on internet..saja nak baca isu-isu dan lawat blog-blog sahabat yg lain..hmm..antara tajuk yang menarik perhatian saya adalah mengenai isu tomboy yang mana majlis fatwa kebangsaan mengeluarkan hukum HARAM bg perempuan menyerupai lelaki ( penkid @ tomboy )..dan saya memang sangat2 bersetuju dengan fatwa ini kerana Allah telah berfirman didalam kalamNYA : " Dan Tidaklah pantas bagi laki-laki yang mukmin dan perempuan yang mukmin, apabila ALLAH dan RasulNYA telah menetapkan sesuatu ketetapan, akan ada pilihan yang bagi mereka tentang urusan mereka. Dan barangsiapa mendurhakai Allah dan rasulNYA, maka sungguh, dia telah tersesat, dengan kesesatan yang nyata." - alAhzab : 36. Ya!Allah telah menetapkan bahawa penciptaan laki-laki dan perempuan ni adalah sejak azali lagi..haram bagi sesiapa yang mengubah ciptaan Allah nie.

Sebenarnya penkid dan tomboy telah lama menjangkiti dan bernanah dalam masyarakat malaysia terutama dikalangan remaja.dan disebabkan terlalu banyak kes dan gejala tidak elok berlaku sejak akhir-akhir ni,Majlis Fatwa Kebangsaan telah berbincang lalu mengeluarkan fatwa ini walaupun sebenarnya telah lama keputusan ini "DIPUTUSKAN" oleh ALLAH...

apa itu fatwa?
dari segi bahasa ia bermaksud memberi jawapan/penjelasan bagi sesuatu masalah agama dan dari segi istilah pula bermaksud penjelasan mengenai hukum syarak oleh Mufti bagi sesuatu masalah agama berdasarkan dalil syarak sebagai jawapan kepada sesiapa yang bertanya, baik secara sendirian atau berkumpulan..

apa yang kurang memuaskan hati saya adalah mengenai demonstrasi yang dibuat membantah pengeluaran fatwa ni..Allahuakbar!yang lagi memanaskan hati saya adalah yang membantah adalah kebanyakannya adalah non-muslim..eii..geram!!100x..ok,jangan emo ye! kita guna emotional quotion..kepada sahabat-sahabat non-muslim, for your info, this fatwa is not for YOU but only for MUSLIM because it is about my religion (ISLAM)..Islam forbit us to be like man or man be like woman..so, please, dont interrupt our religion and dont make us HATE and ANGRY with YOU..you can be penkid,pencake,tomboy,or tom & jerry,BUT please dont influence other MUSLIM to be like YOU..1 more thing, please respect our ULAMA'..if you want us to respect your religion, please respect us first..dont play-play with me hah!!



Kepada sahabat-sahabat penkid & tomboy yang beragama ISLAM..terima & patuhilah fatwa ni..ini bukanlah arahan atau hukum dari MAJLIS FATWA, tapi yang penting, ini adalah ARAHAN dari ALLAH..yea!mmg bukan mudah untuk berubah ,tapi berubahlah untuk menjadi MUDAH dengan ALLAH..

kepada ibu bapa di luar sana..janganlah menggalakkan anak-anak anda menjadi seperti lelaki atau lelaki menjadi perempuan, cubalah didik anak-anak menjadi insan yang sempurna..jangan disebabkan terlalu sayang,sampai takut untuk menegur anak-anak..xper,jgn takut dengan anak,tapi takutlah dgn ALLAH kerana anak-anak adalah amanah dari ALLAH..

kepada yang terasa dengan artikel nie,padan muka!!memang artikel nie untuk membuat anda terasa..ya!Biar TERASA untuk berubah..ok sahabat-sahabat, saya akan sokong perubahan anda..tapi dengan syarat berubahlah ke arah yang lebih baik!!salam optimis..(^-^)

.......~~Berjuang..berjuang..& terus berjuang!!~~...........


Currently have 0 comments: