Aquasprite Theme Demo

PERAK oh PERAK

08 February 2009 , Posted by Syaheed at Sunday, February 08, 2009

Salam optimis,

Alhamdulillah,semalam kira-kira jam 4 pagi saya selamat sampai dari PERAK..dengan berbekalkan semangat dan sedikit pengetahuan tentang isu di perak ni, saya ingin berkongsi sedikit cerita tentang pengalaman berada di Perak.

Sahabat-sahabat pembaca sekalian,

Sesungguhnya tindakan BN merampas Perak amat tidak bermaruah dan bagaikan pondan..kita pandang isu Perak ni dari sudut undang-undang perlembagaan..saya sangat benci apabila BN bermain dengan isu “Nizar derhaka kepada Sultan”..sape yang derhaka sebenarnya??mintak pembaca selak2 balik sejarah2 tentang penderhakaan BN kepada institusi diraja..

Kalau kita lihat kronologi peristiwa di Perak ni bermula apabila 2orang YB hilang dan tidak dapat dihubungi.Logik ke 2 orang YB ni kata pergi bercuti tanpa meminta izin dari MB ??ni orang panggil tak de adab dalam berorganisasi..dan boleh diorang pergi bercuti sedangkan banyak tugas-tugas tak diselesaikan,meeting2 penting tak hadir dan takkan selama percutian tu, HP di offkan..haha..lu pikirla sendiri..lagi satu pasal 50juta tu..ada BPR siasat dulu kes ni?huh!haram jadah la BPR nak siasat coz memang sah NAJIS (bukan nama sebenar) ni bersalah..kejahatan NAJIS ni berpolitik samalah politik orang kafir sampai sanggup ugut dan membunuh..kenapa saya kata macam tu??Kita tengok ADUN BOTA (sekarang dah dapat gelaran “katak” lebih hebat dari Ibrahim Ali coz melompat tak sampai 11hari 14jam), YB Nasha ni seorang yang berpegang pada prinsip perjuangan dan sedikit bijak dari YB2 BN yang lain.Satu hari (selepas dia masuk PKR), dia didatangi 2orang yang tak dikenali menjemput beliau ke Istana dengan alasan Sultan nak jumpa..YB Nasha pun ikutlah 2 orang tu..tapi sebenarnya 2orang ni adalah SB NAJIS.so,bukan ke Istana destinasi mereka.maka,lenyaplah YB Nasha selama beberapa hari dan muncul2 mengatakan kembali kepada BN..sampai isteri beliau mesej mengatakan “kenapa abang mengkhianati perjuangan ni”..hmm,lu pikirlah sendiri.mungkin maruah terpaksa digadai demi nyawa dan anak bini.ALLAH MAHA MENGETAHUI.

Timb.Speaker Dewan, Hee Yit Fong (DAP-Jelapang) juga dikatakan di ugut oleh NAJIS..sape yang tak takut oii kalau diugut bunuh..tambah2 lagi Hee ni sorang perempuan..kalau kes Altantuya pun NAJIS leh berjaya,apatah lagi kes2 lain yang mungkin ‘kacang’ jer bagi NAJIS ni..huhu..ALLAHUAKBAR..

Sahabat-sahabat pembaca,

Saya minta dalam waktu sekarang, kita harus pandai mencari berita yang sohih..janganlah kita percaya bulat2 dengan akhbar UTUSAN MELOYA,BERITA HAIRAN dan RAJA TUKANG MEREKA-REKA (RTM)..Pihak NAJIS ni sekarang banyak kuarkan kenyataan untuk melaga-lagakan YB Nizar dengan Sultan..Kita sama-sama fikirkan ye, takkan anak tegur ayah dikatakan seorang anak derhaka sedangkan orang luar keluarga (pihak NAJIS )yang menegur dikatakan orang baik..dan YB Nizar pun bukan gilakan kuasa sangat untuk jadi MB,tapi disebabkan ni amanah dari rakyat Perak,beliau terus pertahankan jawatan ni.BN pun takkan tak ngaji perlembagaan kot sampai tak tahu ada 3 cara sahaja untuk jawatan MB ni dilucutkan..aku budak Seni Bina pun tau Perlembagaan apatah lagi YB2 BN..huhu..malu la sket NAJIS oii..kalau btol2 anak jantan, kenapa takut nak ikut perlembagaan untuk buat pilihan raya semula??PR ni bukanlah gila kuasa sangat pun,tapi disebabkan Negara ni ada perlembagaan,so,kita gunalah perlembagaan.Kalau NAJIS ni btol ana jantan,wat la pilihan raya,kalau BN menang ,barulah YB Nizar letak jawatan.PR pun berundur cara hormat.so,fair!!tapi disebabkan depa ni (puak NAJIS )pondan,tu yang takut nak berdepan dengan MAKKAL SAKTI (kuasa rakyat ).TAKBIR!!

Kepada rakyat Perak,teruskan usaha anda untuk pertahankan Perak dari diambil oleh pihak2 yang gilakan kuasa dan duit ni..kami disini hanya mampu berdoa moga2 sultan lembut hati untuk tarik balik sumpah MB yang tak diiktiraf tu.

Kepada pejuang-pejuang agama, waktu ni bukanlah waktu untuk bersedih.ingatlah Firman Allah dalam surah alBaqarah ayat 216 yang bermaksud “…..boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu,padahal itu baik bagi kamu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tak baik bagimu.Allah mengetahui,sedang kamu tidak mengetahui.” Bersabarlah kita dalam isu ni.mungkin perkara ni adalah sesuatu yang baik bagi kita.Mungkin kejadian ni lah Allah nak tunjuk segala kesalahan pihak-pihak yang zalim ni dan membuka mata rakyat untuk lebih mengenali pemimpin BN yang mereka sokong ni.moga-moga Allah membalas perbuatan mereka ni (puak-puak NAJIS ) dengan memberi kemenangan yang besar kepada Islam dalam PRU ke-13 nanti.insyaallah.TAKBIR!!ALLAHUAKBAR3x

~Berjuang,berjuang & terus berjuang~

p/s : bi bawah ni penulis sertakan sedikit gambar ketika penulis berada di Kuala Kangsar untuk melihat suasana majlis angkat sumpah MB yang tak di iktiraf oleh rakyat



[ Rakyat menunjukkan duit sebagai simbolik rasuah najib]

[ huhu,nilah kerja FRU Malaysia]


[ FRU membuat pagar ]

[ kereta-kereta YB BN yang lalu di'boo' oleh rakyat ]

[ beribu-ribu rakyat hadir menunjukkan bantahan ]

[ bergambar kenangan ngan FRU ]

Currently have 1 comments:

  1. salam..
    hmm..ape nk jadi politik Malaysia..
    ape yg tjadi pun, sabar.. Jgn terlampau ikutkan perasaan ye.. sampai guna pkataan yg agak kurg sesuai.. Lebih manis kalau debat dengan keadaan yg celik emosi.. Wallahua'lam.. :D