Aquasprite Theme Demo

Kematian

09 September 2008 , Posted by Syaheed at Tuesday, September 09, 2008

Salam..

Allahuakbar..setelah lama NurIslam menyepi..malam nie tergerak hati,tergatal tangan untuk posting mala nie..hmm..kebelakangan nie NurIslam selalu mendengar tentang kematian..bermula dengan pemergian ayahanda tercinta Ust.Ridhuan Bakar, selepas itu pula di susuri pula dengan pemergian ayah kepada seorang sahabat Nurislam,NorAfizan Che Omar yang telah kembali ke rahmatullah 2mgu lepas..seminggu kemudian, datang plak berita kematian tentang nenek kepada sahabatku mashitah..3 hari lepas tue, dugaan ini datang kepadaku iaitu dengan pemergian nenek kesayanganku ke rahmatullah di sebabkan sakit lelahnya yang telah lama dihidap..setelah ayah kepada seorang sahabat, kemudian nenek ku..dan semalam,pergi pula seorang mujahidah bernama HAJAR IZHAM..perginya buat selama-lamanya menghadap Illahi..Al-FATIHAH buat semua..Semoga kalian semua berada bersama-sama para solihin..

Semasa pergi menziarahi arwah kak hajar, hatiku terdetik sedih dah gentar, mati tidak mengenal usia..aku pun belum tentu hidup hingga umur 60 – 70 tahun.belum tentu juga hidup untuk esok hari..ya allah..takutnya aku berbicara pasal mati..aku takut untuk mengadapMU ya Allah..kerana ku tahu amalanku belum mencukupi untuk ku kecapi syurgaMU..Ya allah..aku tak layak masuk syurgaMU..tetapi,aku juga tidak sanngup untuk berhadapan dengan api nerakaMU YA ALLAH..hapuskanlah segala dosaku yang lalu, hari ini dan yang akan dating..Moga2 aku istiqomah dlm jalan perjuangan ku ini..Istiqomahkan juga sahabat-sahabatku Ya Allah..Semoga apabila aku pergi MengadapMU,aku mati dalam keadaan bahagia dan tersenyum..aminn..sahabat-sahabat,maafkanku andai aku ada buat silap..kerana ku takut andai aku tak sempat untuk meminta maaf lagi kerana mati dating tanpa di jemput..Semoga kita semua hidup dalam IMAN,Mati juga dalam keadaan Islam dan BERIMAN..amenn..

Currently have 1 comments: