Aquasprite Theme Demo

~Ku Rasai Cinta Disetiap Sujudku~

29 August 2009 , Posted by Syaheed at Saturday, August 29, 2009

Bismillahi Walhamdulillah..

LIFE MUST GO ON

Kalau sebelum ini saya berkira-kira untuk berehat dari menulis buat sementara waktu atas beberapa tekanan dan masalah, tetapi perasaan untuk menulis dan berkongsi itu tidak dapat di hentikan dalam diri..Terasa membuak-buak keinginan untuk menulis walaupun perkongsian tak seberapa..

Lupakan masa yang lalu..hidup mesti di teruskan..Sememangnya setiap masalah itu ada penyelesaiannya..Ketika membaca al-quran, terasa seperti Allah sedang berbicara denganku bilamana tiba pada ayat dari surah Ali-Imran ayat 146 yang bermaksud :

Dan betapa banyak nabi yang berperang didampingi sejumlah besar dari pengikutnya yang bertaqwa. Mereka tidak menjadi lemah kerana bencana yang menimpanya di jalan Allah, tidak patah semangat dan tidak pula menyerah kepada musuh. Dan Allah mencintai orang-orang yang sabar..

Juga ayat 200 dari surah yang sama :

Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga ( di perbatasan negerimu ) dan bertaqwalah kepada Allah agar kamu beruntung..

Saya teringat satu babak daripada filem ayat-ayat cinta ketika mana Fahri di dalam penjara.. Kata banduan kepada Fahri :

“Allah sedang berbicara denganmu tentang sabar dan ikhlas , Fahri”..

Doa Nabi Yusuff ketika di dalam penjara :

“ Ya Allah, jika memang kehidupan penjara lebih bererti bagiku daripada dunia luar, maka aku lebih memilih tinggal di penjara tapi dekat denganMU daripada aku hidup bersama manusia pendusta..”

Saya semakin mengerti dan menjiwai tagline “erti hidup pada memberi”..Alhamdulillah

Sememangnya Allah menciptakan manusia ini 1001 ragam dan gaya..masing-masing dengan kelebihan dan kekurangannya yang tersendiri..Gunakan sebaiknya..

Teringat kata-kata dari seorang pensyarah saya : “ I play your game” ….


P/s : nantikan kupasan buku tentang pemikiran politik barat yang dalam proses2 akhir untuk di habiskan.


Siiru ‘Ala Barakatillah

Currently have 1 comments:

  1. s.a.m says:

    itulah indahnya ayat Allah..
    alangkah bagusnya kalau dapat memahami setiap patah perkataan yang terkandung dalam Ayat-ayatNya macam saudari..