Aquasprite Theme Demo

Jom kita sama2 buat baik

03 January 2009 , Posted by Syaheed at Saturday, January 03, 2009

Salam Optimis

Allahuakbar3x..mungkin belum terlewat untuk saya ucapkan selamat tahun baru hijrah juga masihi untuk semua pengunjung blog ini..sebelum tu, mohon kemaafan buat semua kerana membiarkan blog ni sepi untuk sekian lama..sebenarnya, mood untuk menulis dalam blog ni semakin berkurang dalam diri saya..tapi apabila berfikir balik,apa tujuan aku menjadi blogger ni,kenapa aku berblog, dan kenapa blog ni di wujudkan, maka aku rasa kembali terpanggil untuk terus berjuang dalam dunia blogger ni..insyaallah..

Sebenarnya, saya kurang berkemahiran dalam bidang penulisan ni..tapi kalau membaca sangat suka..nak menulis ni,aduh,memang memerlukan daya penolak yang kuat..kata seorang teman ni, untuk hasilkan penulisan yang baik ni, kita kena menulis dengan penuh perasaan iaitu yang terlintas dalam hati kita..bukan hanya pandai copy paste tanpa kita pun tak menghayati isi penulisan tu..ok,setakat tu bab penulisan ni..hehe

Apabila bercakap pasal tahun baru ni, kita bermain dengan MASA..apa itu MASA? Masa itu adalah kehidupan..hidup kita di dunia ni makin berkurang apabila bertambahnya masa..so,hargailah masa yang ada dengan melakukan perkara kebaikan selagi termampu dan terdaya..

Sahabat-sahabat, dalam hidup kita ni hanya 4 perkara yang kita perlu lakukan untuk memastikan kita mendapat redha allah dan mendapat jaminan syurga..apa dia 4 perkara tu??Kalau kita tgk firman Allah dalam surah Al-Asr iaitu dalam ayat last skali..” kecuali orang yang beriman & beramal soleh, saling menasihati kepada kebenaran & nasihat kepada kesabaran..”.

Dalam surah al-Asr ni, allah dah cakap terang2 kat kita, kalau tak nak jadi orang yang rugi, buatlah 4 perkara di atas tu..ulama menafsirkan 4 perkara tu, 2 daripadanya adalah untuk diri sendiri iaitu beriman & beramal soleh, 2 lagi dari kita untuk orang lain iaitu ita saling nasihat menasihati..apa yang saya nak kongsi disini ialah, di dunia ni, kita tak leh hidup pentingkan diri sendiri ,kita kena bergaul dengan orang lain & masyarakat ..fastabiqul khairat..kalau semua 4 perkara ni di amalkan oleh setiap orang,insyaallah dunia & akhirat kita akan bahagia..takkan kita nak jadi orang rugi??dalam bisnes pun semua tak nak rugi kan?sebab tak nak rugi dlm bisnes lah, pelbagai strategi perniagaan di buat agar mandapat keuntungan yang banyak..haa,apa kata kita belajar berbisnes dalam berbuat amal ni..tanamkan dalam diri,aku nak dapatkan untung yang banyak bukan saja dalam perniagaan dunia, tapi untuk perniagaan akhirat juga..

Oklah, setakat ni dulu perkongsian saya buat kali ni,moga2 kita dapat gunakan masa sebaiknya.rancang hidup anda sebaiknya..sesungguhnya Dunia sudah semakin tua..kita??masih rasa diri tu muda ke sampai masih menangguh-nangguh untuk berlumba-lumba buat kebaikan??lu pikirlah sendiri..

akhir kalam, saya sayang kamu semua kerana kamu adalah saudaraku seaqidah..ayuh,sama2 kita doakan saudara kita di palestin..dan doakan juga perpecahan di pihak musuh iaitu ISRAEL laknatullah..aminnJ


~berjuang,berjuang & terus berjuang~

Currently have 0 comments: