Aquasprite Theme Demo

usrah 2

28 July 2008 , Posted by Syaheed at Monday, July 28, 2008

Salam kejayaan..
Alhamdulillah..semalam aku baru menghadiri satu program penyelarasan usrah..antara penceramah yang hadir ialah k.aina bajuri ( mantan amirah GAMIS ) dan juga ustaz zulkhairi ( Presiden Gamis 07/09 )..satu kupasan dan persoalan yang sangat hebat disampaikan oleh kedua2 penceramah ini..aku sgt kagum dgn dua individu ini..usrah?kawan2 tahu kan apa itu usrah? Usrah ertinya keluarga..so,bila kita sebut keluarga it’s mean that kita sgt rapat..
Best ker join usrah nie?bunyi jer cam takut jer…apa faedah join usrah nie yer?kenapa kita perlu join mendalah nie? Haaa..nie lah persoalan2 yg slalu bermain di fikiran2 sesetengah orang yang tak biasa join usrah..sahabat2,mailah kita join usrah..aku leh kata BEST giler..tapi korang jgn takut coz korang tak kan jadi giler punyer..hehe..ok,untuk sahabat2 yg lom penah join..kenapa aku kata join usrah nie best coz time nie lah korang dapat kenal sahabat2 len..first2 mmg tak biasa..tp lama2 korang akan jadi mcm adik beradik.
Dlm usrah la kita kongsi masalah2,pengalaman2 hebat n suka duka kita dlm kehidupan seharian..dlm usrah kita akan rasa tenang jer..rasa hepi..rasa dihargai..rasa kita nie ramai kawan yg caring..dan mcm2 lagi..nak rasa sume korang kena lah join..ilmu yg kita dapat dari usrah jugak kita xkan dapat dlm kuliah..kenapa perlu join?coz kita nie hambaNYA dan juga khalifah di bumi ni.. dimana kita perlu melaksanakan kerja kita nie sebagai khalifah sampai kita kembali kepadaNYA..k,moga dgn sedikit perkongsian dari aku nie korang akan berminat untuk join..insyaallah..ikatan ukhuwah dlm usrah nie akan kekal berpanjangan hingga kita mati dgn syarat kita berukhuwah hanya keranaNYA..wassalam.

Currently have 0 comments: